maandag 22 januari 2018

Logo

Een tijdje geleden bedacht ik me dat de "fokkerij" wel een naam mocht hebben. Het is wel erg bescheiden met 3 veulens in 5 jaar, maar dat mag de pret niet drukken. Al snel kwam Dutch Mountain Ranch in me op, we wonen immers bovenaan de Bergstraat in een heuvelachtige streek. Eerst vond ik dat Ranch wel een heel groot woord was, maar ik heb in Europa al kleinere "Ranches" gezien en "Stables" hebben we niet en willen we niet, dus "Ranch" mocht blijven. Trots ben ik namelijk wel op ons stekkie :).

Uiteraard hoort bij een Ranch ook een brandmerk, of logo. Ik denk niet dat de paarden het brandmerk snel zullen dragen, maar de rest kunnen we er wel mee versieren! Het duurde even voordat ik een ontwerper had gevonden die in mijn smaak iets kon maken (kritisch als ik ben) en toen was ik weer niet blij met mijn eigen idee. Tja.... Ik wilde er namelijk graag een D en een M in zien. De R hoefde niet per sé. Ik bedacht iets met twee heuveltjes die dan op een D en een M leken en het werd zo nadat de ontwerper het gemaakt had:













Het was me te "camping" en te weinig "paard" en we gingen opnieuw naar de tekentafel.

Het was de bedoeling om er ook iets van paarden of western rijden in te herkennen, maar geen bitten, sporen of hoefijzers, het mocht iets unieks zijn. Ineens hadden mijn vriend en ik een ingeving! In een M kun je ook een cowboyhoed zien (of andersom).... Dit is het resultaat en ik ben er heel blij mee. Het is precies wat ik zocht en geeft weer hoe ik het hier zie: een vrolijke cowboy/girl! De hoed is de M en het gezichtje de D op z'n kant. Beetje fantasie...

Met dank aan Edgar Spekman voor het maken van het logo en zijn geduld.




PS de website is in ontwikkeling, ahum. Wat daar ontzettend leuk aan is, is dat ik ALLE foto's doorgekeken heb om leuke eruit te zoeken. Wat hebben Lightning en ik een hoop herinneringen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten