dinsdag 19 december 2017

Hengsten

Druk, druk, druk met de nieuwe hobby: hengsten bemiddelen! Het bloggen schiet er bij in, want er worden advertenties geplaatst, contracten gemaakt, contacten onderhouden, vragen beantwoord, websites gemaakt, etc....

Het leek me al heel lang erg leuk om te doen, maar ik wist niet veel van import en export van bevroren zwemmers (dat is immers het enige dat je nodig hebt van de hengst - no offense). De laatste jaren kwam ik er steeds meer mee in aanraking doordat ik Misty liet dekken door hengsten uit de USA. Ik had dan contact met een tussenpersoon in Europa die alles regelde. Het zaad ligt dan ergens in Europa opgeslagen en het wordt naar het dekstation van jouw keuze verzonden. Zo werd langzaam maar zeker en ongemerkt mijn netwerk steeds groter.

Ik kende een aantal mensen hengsten bemiddelden en toen ik nog eens bij de eigenaar van All Time Fancy aanklopte wanneer hij nu eindelijk eens in Europa beschikbaar kwam, ging het balletje rollen. Ze vroeg of ik iemand wist die haar kon helpen. In eerste instantie verwees ik haar door naar een ervaren bemiddelaar, maar ik trok daarna de stoute schoenen aan en bood aan om haar zelf te helpen. Daar waren we snel uit, al had ik geen idee wat ik voor mijn "diensten" kon vragen.
All Time Fancy

Zo belde ik een bekende in Zweden op en vroeg haar hoe zij dat aanpakte. Zij kreeg jaarlijks een gratis dekking. Dat leek me ook wel wat, maar ik heb alleen Misty om te laten dekken en zij is al voorzien voor volgend jaar. Toeval wilde dat zij zelf ging stoppen en bood aan om de hengst die zij bemiddelde ook over te nemen. Zo had ik er ineens twee! Dit is nog niet helemaal rond met de eigenaar, dus dat hou ik nog even voor me. Ik vroeg verder nog wat rond, maar werd niet veel wijzer.

Kort daarna belde een hengsteneigenaar uit Nederland, de eigenaar van de vader van Vicky "Hes Assets Sense". Of ik wilde helpen met dekkingen verkopen. De hengsten hoeven voor mij niet uit de USA te komen, helpen kan altijd!

Hes Assets Sense
Inmiddels heb ik dus maar liefst drie hengsten in portefeuille :). Het is zo leuk om te doen! Het is voor mij een ideale kleine bijverdienste, zonder dat er een dier of mens onder zal lijden en iets dat ik goed kan. Geef mij maar een stapel papierwerk, iets te registreren en een computer. Ieder zijn ding... Lesgeven gaat 'm niet worden, een manege ook niet en trainen al helemaal niet. Hoefsmid, osteopaat, etc., het passeerde allemaal mijn gedachten, maar was het niet. Dit wel. Ik ga er niet rijk van worden, maar dat hoeft gelukkig ook niet. Het zijn alle drie hengsten waar ik volledig achter sta, gezond en mooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten