dinsdag 19 december 2017

Baby-spam

Lightning heeft vakantie (en het doet hem geen kwaad deze keer), en de kleintjes mochten wel wat opvoeding hebben, dus we gingen flink aan de slag met ze. Elk weekend gaan we even iets met ze doen om ze spelenderwijs op te voeden en ervaringen te geven.

19 december: Roxy lag te slapen, dus na wat gekriebel legde ik een been over haar heen. Ze keer er niet van op, maar vond het wel leuk dat ze zo mij schoen kon opeten. Elsa pakt ondertussen mijn muts af.


9 december: met Roxy naar de manege in Oirsbeek. Ze liep (zoals altijd) zo de trailer op en was daar een voorbeeldpony, super braaf. En nee, ik ben niet bijzonder klein.... Roxy is ondertussen ongeveer 1,55 groot (schoft) met 19 maanden! 


9 december: de trailer hing toch nog aan de auto, dus even verder oefenen met Elsa. Dit heb ik alleen gedaan. Paardje laden, paardje kan stilstaan op commando (Roxy niet!), paardje staat zo in de trailer. Dat is een voordeel als je paard het niet meteen doet, je wordt gedwongen het ze fatsoenlijk te leren. Elsa ging namelijk in de voor haar kenmerkende "ezeltjes-stand". Ze zet zich dan schrap en weigert te bewegen. Hier moesten we dus even doorheen. Roxy liep er altijd meteen op, dus daar durf ik niet veel aan te gaan prutsen. Hier loop ik steeds voor haar uit, waardoor het me nog niet zelf gelukt is om de stang erachter te doen. Bij Elsa blijf ik langs de zijkant en lukt dat wel. 

2 december: oefenen zonder tussenschot. De eerste keer ging ze er zo op, maar durfde ze er niet meer af (en daarna er niet meer op!). Nu oefenden we stapje voor stapje. Een stap op de klep, en er weer af, twee stappen op de klep en er weer af, een kwartiertje en een paar stappen later stond ze er rustig op. Even laten staan en kriebelen en een beetje poetsen zodat de trailer niet eng is. 


 19 november: het zeil. In plaats van dat ze het eng vonden, vonden beide dames het leuk!





knuffelen blijft het allerleukst!
26 november: met wat lekkers ging ze er zo in. Eruit bleek lastiger, waardoor er een andere aanpak nodig bleek. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten