zondag 27 december 2015

Galen op bezoek

Galen is een vriend van Lightning. Ze zien elkaar ongeveer een á twee keer per jaar. Veel vrienden heeft Lightning niet, de meesten zijn een bedreiging voor hem. Hij staat van nature vrij laag in rang, maar wil toch zijn meisjes bescherming. Een slechte combinatie als het om andere ruinen gaat, maar met Galen gaat dat goed, op een paar initiële "hiiiiiiiiiiiee"-s na.

Ik durfde Galen niet in de kudde te zetten die hij niet helemaal goed kende, dus ging Galen apart terwijl wij met de veulens werkten. Met elkaar spelen over het hek heen gaat ook best :).

De training met de veulens was iets uitgelopen, dus vond de eigenaar van Galen het een goed idee om bij ons thuis te rijden. Hij mocht de nieuwe rijbak inwijden! Eerst reed zij met hem terwij wij tips gaven van de zijkant: de beste stuurlui staan immers aan wal. Toch blijft het handig met rijden als er iemand meekijkt. Daarna reed Marc even met hem en kon ik toch niet achterblijven om mijn eigen rijbak te proberen. Ik was een tikkeltje nerveus omdat Galen half Quarter, half volbloed is en vroeger nogal wel eens plotseling opzij wilde springen. Die streken lijkt hij echter achter zich gelaten te hebben en hij deed, na een beetje wederzijds aanvoelen, prima wat ik van hem vroeg.

En onze nieuwe rijbak? Die is super :).




Geen opmerkingen:

Een reactie posten