zaterdag 12 december 2015

Complicaties

Woensdag veranderde het bezoek van de hoefsmid in een waar bloedbad :(.

Eerst ging er bij Misty teveel zool af en daarna maakte het logeerveulen Nadiehtje drama dat eindigde in een stapel pallets. Gelukkig had de eigenaar haar zelf in handen. In eerste instantie leek de schade mee te vallen, maar 's avonds is de dierenarts toch nog komen hechten. Het kleine ding krijgt nu dagelijks twee pasta's (antibiotica en ontstekingsremmer) en spray op de wond. Je kan je voorstellen dat ze dat niet geweldig vindt.

Vandaag was haar wond een beetje ontstoken. De wond was nogal vuil geworden, maar schoonmaken is geen simpele klus, maar het moest gebeuren. Het afspoelen met de slang gaat nog goed bij het arm klein dier, maar er daarna de gasprietjes uitpulken was minder makkelijk. Dan kom ik handen tekort en kan ik de bokkesprongen niet goed bijhouden. Met flink gevloek en meer geduld is het uiteindelijk wel gelukt.

Gelukkig is Misty makkerlijker te behandelen, maar hoe loste ik dat op? Het gat is te klein en te gevoelig om een watje in te doen en verband blijft niet zitten, dus heb ik haar uiteindelijk maar met hoefzak en al op de wei gezet. Uiteraard werd dat ook eerst uitgespoeld, ontsmet en ingesmeerd. Ik bedacht me dat je aan de grote van de medicijnkast kan zien hoe lang iemand al paarden heeft :s.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten