zaterdag 7 januari 2012

Nieuwjaar

We zijn alweer een week het nieuwe jaar in en hebben een paar kletsnatte weken achter de rug. Daar worden mensen en paarden best chagrijnig van. Maandag was ik met hem gaan wandelen en hij presteerde het 3 keer om tegen me aan te lopen. Dáár moet ik dus extra op gaan letten, hij was erg brutaal. Grappig genoeg was hij ook brutaal in de groep, want hij banjerde stoer de paddock op en joeg de anderen uit de stal!

Wat me ook opviel was dat hij erg slecht liep en af en toe door een achterbeen zakte. Dinsdagmiddag dus in de bak met hem en ik heb hem meteen geleerd om aan het touw, maar op een afstand van een meter of drie, rechtdoor te lopen zodat ik hem goed kon bekijken. Daar deed hij het een keer en kon ik verder geen kreupelheid bespeuren en heb gewoon grondwerk gedaan. De schouderoptiloefeningen begint hij leuk te vinden! Leuk om te zien hoe ze zichzelf zo kunnen motiveren.

De andere dagen was het weer gewoon veel te slecht om veel te kunnen doen en het donker hielp niet mee. Wandelen wilde ik hem niet aandoen omdat hij zo'n zere voeten leek te hebben. Er waren overigens meerdere paarden die er last van hadden en we (de eigenaren) weten het aan het beton. Iemand anders dacht dat het van de voordroog kwam en ik was ook bang voor bevangenheid. Omdat hij ook weer een aardig laagje spek heeft gebouwd (goed hè!!), heb ik zijn krachtvoer dan nu maar wat afgebouwd.

Vandaag heb ik dan weer grondwerk gedaan en gelongeerd. Tijdens het werk ging hij steeds beter lopen en zakte alleen in het begin een paar keer door een achterbeen. Daarna heb ik hem nog gemasseerd en ik vond zijn spieren erg hard. Die smolten bij de massage en na nog wat rekoefeningen en een bak bietenpulp, liep hij zonder doorzakken weer over het beton.

Morgen gaan we dus gewoon meedoen met de oliebollenrit. De beweging lijkt hem goed te doen, hoeveel bewijs heb ik nog nodig? Het kan simpelweg aan het vele stilstaan in de regen liggen.

Ik ving ook nog op (de staleigenaren zijn terug van vakantie), dat met het vuurwerk op oudejaarsavond, de paarden een paar keer heen en weer gegaloppeerd hebben tussen de paddock en achter de bak. Dat is een lang modderglibberpad (woord van het jaar 2012?) en ik kan me zo voorstellen dat hij zich daarbij e.e.a. verrekt heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten