zaterdag 28 januari 2012

Eten

De afgelopen paar dagen ben ik een paar keer per dag langs gereden om te kijken wat hij deed. Iedere keer als ik kom, staat hij namelijk zielig in een hoekje achterin. Af en toe zie ik hem eten, maar dat is steeds van korte duur. Ik dacht steeds dat het kwam omdat er geen plek was voor hem om te eten, maar donderdagavond (ik was er erg laat) was er wel plek, maar hij at even goed niet. Gisterochtend stond hij zelfs naast een ruif, en at er niet van! De paddock was vrij leeg, de meesten stonden op de wei. Hij eet wel wat ik hem geef, brokjes, pulp en ook hooi. En als ik hem terug zet bij een ruif, eet hij wel. Hij wordt nog steeds veel weggejaagd, maar er is door de dag genoeg gelegenheid voor hem om te eten als het rustig is.Ik begrijp dat het een hele omslag is om van een geprogrammeerde dag waar het eten werd klaargezet, het ineens zelf te moeten regelen, maar hij is er nu dik 4 maanden. Je denkt je paard het grootste geschenk te doen door hem natuurlijk te laten leven, en dan zie je dat het niet goed met hem gaat.Ik weet niet wat dat is met hem, waarom eet hij niet zelf?? Het is een paar weken goed gegaan, nu niet meer. Gelukkig komen er nu een paar dagen met beter weer. Ik hoop dat het dan beter zal gaan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten