woensdag 7 december 2011

Onweersbui met hagel

De titel van dit bericht laat niet meer veel te raden over. Na een nacht van regen, klaarde het vanmorgen op en ik was zo optimistisch gestemd dat ik mijn regenbroek uit liet.

Ik had koetsles. We vertrokken met een waterig zonnetje dat voorzichtig doorbrak. Ik wilde wat heuveltraining doen, dus eerst de Raarberg naar beneden. *Rommel rommel rommel* "Is dat een vliegtuig of onweer?" ROMMEL!! Ok, onweer dus. Midden in het veld met een ijzeren karretje en bliksemafleider (lees zweep) in de hand, besloten we de inmiddels ingeslagen veldweg naar beneden te volgen en daar om te draaien (om prikkeldraadongelukken te voorkomen). Daar stond de hagelbui ons op te wachten! Om een lang verhaal kort te maken, keerden we snel om, en in een drafje terug naar huis - de neiging bedwingend om direct door de deur de poetsplaats op de rijden. Zal niet nodig zijn te vermelden dat alles doornat was. De koets is nu ook meteen schoon!
Jammer van de les....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten