zondag 13 februari 2011

Een rit van 3,5 uur! Oef...

Beeld en spiegelbeeld
Dat was ik wel gewend, maar had ik al een jaar niet meer gedaan. Vorig jaar in mei raakte hij geblesseerd en in de winter heb ik zulke lange ritten niet meer gemaakt. Morgen zal ik wel niet meer overeind komen! Lightning vond het wel prima. In het begin was hij vervelend en schrok overal van. Struikelen en uitglijden taste mijn geduld wat aan. Eenmaal bij Lala zwakte het na een tijdje wel af en konden we lekker rijden. Van Meerssen naar Schimmert kun jeeen paar kilometers achter elkaar draven en galopperen.

Het is wel warm voor de tijd van het jaar en hij zag uit alsof we 3 uur gegaloppeerd hadden. 
Vooral zijn neus had een flinke deuk opgelopen. Ik weet toch zeker nu dat ook bitloos rijden zijn nadelen heeft! (Normaal heeft hij een rechte neus en nee, ik trek er niet als een wilde aan.) Misschien een dikker bitje kopen voor buitenritten of een bosal? Wat zou een metalen bit in de mond dan aanrichten als een brede strook leer dit al met een neus doet?? Af en toe afremmen zal toch echt wel moeten.... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten