woensdag 22 juni 2016

Roxy en kuddegedrag

Ik kan de paarden zien vanuit mijn huis en werk sinds kort veel thuis. Eén blik opzij en ik kan ze zien. Veel meer dan voorheen kan ik hun gedrag bestuderen en het mag geen verassing zijn dat dat héél erg leuk is.

Het weer is redelijk benauwd op het moment (met veel vliegen tot gevolg) en Misty's chronische hoefzweer speelt weer eens op. Misty blijft daarom in de stal staan (meestal met Janka erbij), terwijl Vicky, Lightning en Furi op de wei staan. Roxy vindt dit maar niks, want Vicky is véél leuker dan haar moeder, maar die wil ze toch ook niet achterlaten.

Met enige regelmaat zie ik Roxy haar snoet buiten de stal steken om te zien waar de rest is en een paar keer waagde ze het er zelfs op om Misty achter te laten en bij de rest te gaan staan. Na een kwartiertje komt ze toch maar weer terug, maar al snel staat ze weer op de wei.

Ten opzichte van Vicky en zeker Ora is Roxy een heel bescheiden, respectvol en gevoelig veulen dat enorm snel leert. Inmiddels is ze een maand ouder dan in mijn vorige bericht waar de zorgen nog de boventoon voerden. Nu is het een genot om haar in de buurt te hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten