vrijdag 5 juni 2015

Misty en een van de dingen waar ze super goed in is...

Misty is uit logeren bij “tante Hanna”, oftewel ze is op het dekstation. Gisteren hebben we haar (en Vicky) gebracht voor een scan en ze mocht meteen daar blijven. Net als vorig jaar had ze een mooi groot follikel klaar om te barsten. Ik krijg zo de indruk dat ze die doorlopend klaar heeft… Dit jaar had ik de veulenhengstigheid wel opgemerkt, en konden we twee weken erna gaan.

Vorig jaar was ik nog erg nerveus om met merrie en veulen op pad te gaan, dit jaar viel dat mee. We hadden natuurlijk met Vicky al gereisd naar de kliniek en alles went.... Misty loopt zo de trailer op, maar met haar zelfstandige veulens is dat anders. Met een beetje geduld stond Vicky er toch zo naast. Ook dat leren we bij.

Waar Ora stevast bleef staan, gaat Vicky lekker liggen in de trailer. We kwamen daar aan en Misty stond stokstijf stil terwijl Vicky languit in de trailer lag. Opstaan?? Dat was ze niet van plan en we hebben haar moeten overtuigen om van de trailer af te gaan.

Misty wordt dit jaar gedekt door de opa van Vicky (van vaders kant uiteraard) Hes Got the Assets, een legende tussen de Paints uit Amerika. Hij heeft al de nodige succesvolle nakomelingen op de wereld gezet waar er een aantal zelf dekhengst van zijn geworden (waaronder de vader van Vicky).

Nog steeds ben ik ongelofelijk onder de indruk van de professionaliteit van het dekstation. Buiten dat zijn ze ook nog eens super klantvriendelijk. Ik ben daar vorig jaar drie keer geweest en ze wist bijvoorbeeld meteen wie ik was. De hulp van dit jaar was helaas een lolbroek die meende Vicky te moeten uitdagen. We duimen dat alles goed gaat en dat ze snel weer thuis zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten