dinsdag 10 december 2013

Winkelen

Ik ben sinds een tijdje aan het winkelen. Ik deed dat altijd al, dagdromend, maar nu winkel ik serieuzer. Ik ben aan het winkelen voor een vriendinnetje voor Lightning en mij. Waarom? Tja, aan één paard heb ik eerlijk gezegd meer dan genoeg, zeker als het op rijden aan komt. Ook eerlijk, is toegeven dat mijn hart naar de verzorging uit gaat. Rijden, trainen, koetsen, etc. vind ik geweldig, maar dat hoeft niet elke dag en ik zal ook eerst de wei in orde gaan maken voordat ik ga rijden. Ook droom ik al jaren van veulentjes (al hoef ik ze in mijn dromen nooit te verkopen en zijn ze altijd gezond). En het zou leuk zijn om af en toe te gaan rijden met anderen die hier komen. Die kunnen dan op Lightning of vriendinnetje mee. Hier liet ik het dan bij.

De doorslag kwam echter afgelopen herfst toen Jenny en Reata ineens vertrokken. Ik realiseerde me ineens dat zo’n groep kwetsbaar is als de paarden niet van jezelf zijn. Er stonden er vier: Lightning, Furi, Jenny en Reata. Toen waren het er ineens nog maar twee en Lightning moest zijn grote liefde afgeven. Toegegeven was er vrij snel iemand anders die qua paard en eigenaar goed bij ons past, en vind ik het even lekker rustig zo, toch wil ik er graag een paardje bij.

Ik keek op diverse websites, maar vond de kwaliteit bedroevend. “Goed gebouwd”, staat er dan bij de advertentie waarbij het paard zo Frans staat als maar kan… “Goede bloedlijnen”, waar baseren ze het op? “Twee jarige brave merrie, is ingereden en is braaf buiten”, laat maar staan! Ik vond een leuk veulen, net gespeend, in Bordeaux! Dat wilde ik een veulen toch niet aandoen. Ik begon langzaam te denken dat ik veeleisend was! Wat zijn mijn wensen: Paint of Quarter merrie met papieren, rustig van karakter, goed gebouwd en gezond. Toch niet zo gek? Liefst had ik er ook een via via, want ik leer ze graag eerst kennen. Daarop had ik twee lijntjes uitgezet bij trainers die in het Paint wereldje zitten. Na een week had ik al een reactie!

En wat voor reactie! De merrie waar ik naar kijk nu heeft het allemaal!! Bloedlijnen om je vingers bij af te likken (de ene wereldkampioen na de andere die tot op leeftijd in de sport lopen), heel mooi gebouwd, nette leeftijd en een paar witte vlekken. Qua karakter is ze onbedorven en laat ze met zich sollen. Ze is iets ouder dan Lightning, maar niet ingereden. Dat kan i.m.o. alsnog! Nu is de gezondheid het enige waar we nog naar moeten kijken. Ze gaat de molen in en vrijdag worden er 22 (!) röntgenfoto’s gemaakt. Dan zien we verder. Ik moet haar zelf nog gaan ontmoeten omdat ze niet bepaald in de buurt woont, maar gezondheid eerst. Oh, en had ik al verteld dat ze drachtig is?

Spannend :D
Duimen jullie mee?

1 opmerking: