woensdag 15 februari 2012

Spierpijn

Zaterdag op de slee realiseerde ik me dat als ik kon sleeën (de sporen zijn zichtbaar op de foto), ik ook best in die wei kon rijden! Zo gedacht, zo gedaan. Sinds de kou lopen alle paarden weer goed, Lightning ook. En als je de kans krijgt om lange stukken rechtdoor te gaan zonder echte houvast (bakrand, groene strook op een pad), merk je pas hoe scheef hij gaat. Ik herinnerde me een artikel over recht richten door juist te buigen en daar het paard zijn eigen motivatie bij te laten gebruiken. Je kan onder zadel redelijk makkelijk recht richten, maar voor je het weet zit je constant met een been ertegen en een teugel eraan. Zelf doen is het motto, dus als hij naar links leunde, maakte ik ervan gebruik door hem rond de fruitbomen te draaien. Links of rechtsom wist ik even niet meer zo goed, maar hij was voor beiden dan verkeerd gesteld, dus ik nam de richting waar hij keek. Ook zette ik hem soms zo scheef door met een schouder buitenwaarts. Dan was scheef lopen en stuk minder leuk en na een tijdje ging het beter. Aangezien ik er sinds eind november een half uurtje stappend opgezeten had buiten, heb ik er aardige spierpijn van! Hij waarschijnlijk ook…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten