zaterdag 6 november 2010

Op en neer...

...gaat het met hem. Donderdag weer gelongeerd, maar linksom was zijn galop zo slecht dat ik dacht dat het nooit meer goed zou komen. Struikelen, extreem verkeerde stelling pakken, paniek maken, rennen, hoofd in de lucht, schokkende overgangen, eruit vallen.... Toch maar even doorgezet en het werd iets beter, maar niet veel. Had ik erop gezeten, had ik hem beter kunnen corrigeren. Ik longeer met dubbele lijnen, maar toch kun je niet alles corrigeren als hij echt niet wilt. Maar ik zit er juist niet elke keer op om hem ook zonder ruitergewicht te trainen. Het is alweer 3 weken dat hij echt goede en heel slechte dagen heeft.

Gisterenavond dan maar een stuk gaan wandelen. Op de wei beweegt hij zo weinig, dat hij 's avonds nog steeds stalbenen heeft! Hoeft ook niet; gras is daar, schrikken is te vermoeiend en zijn maatje is rustig. Hij was nat en zat onder de modder - haha, slim - dan kan er geen zadel op. Met wandelen ging hij de eerste 500m zelfs in verzet. Hoofd omhoog en struikelen (over niks). Dat zijn van die momenten dat ik ervan overtuigd ben dat het nooit meer goed komen. En dan vanmorgen in de bak gereden en dat ging super! Hij was snel moe (het is ook wel erg warm nu als je al een wintervachtje hebt), maar hij deed het best goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten