zondag 29 september 2013

NK Paint Horses 2013

Vorig jaar hebben we overgeslagen nadat we in 2010 en 2011 naar het NK waren geweest. Dit jaar waren we er weer bij. Alle "in hand" onderdelen waren op zaterdag, dus hoefden we maar één dag te gaan. Onder zadel hebben we nog geen NK niveau...

Toevallig kwam ik een oud stalgenootje tegen op de wedstrijd in Wanroij (DWRF). Zij heeft een black overo paint merrie (Sioux) en wilde ook graag showen, maar heeft geen vervoer. Het was een puzzel, maar met mijn auto, haar geleende trailer en haar vriend's rijbewijs, konden we toch samen gaan! Iedereen blij.

Lightning en Sioux kenden elkaar niet en zij had zoiets van "hiiii!". Merries, hè? Beiden vrij kort vastgezet en op naar Nieuwegein.
Nog even snel de achterkant wassen!

Wij zijn er klaar voor :)

Halter

Sioux en Lightning

Line up van de Showmanship: Lightning links, Sioux rechts

Sjoen bajke :D

De halter ging voor ons beiden niet zo geweldig. Ik had alle tips van de jury toegepast, maar we werden niet geplaatst (normaal eindigt hij ergens middenin). Die tips gaan dus weer de deur uit! "Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg", was mijn motto gisteren! Ook in de showmanship probeerde ik tè hard mijn best te doen. Van gekkigheid wist ik niet meer naar wie ik nu moest knikken en waar ik moest staan, waardoor ik als een soort onzekere knikkende tot 3 keer toe aan de verkeerde kant stond! Er waren 11 deelnemers (dacht ik) en we werden toch nog 5e. Met zulke grove fouten moest de rest dan nog wel nestjes zijn gegaan. Ik zal de video op ons YouTube kanaal zetten.

Sioux vond het erg spannend en wilde haar figuren niet doen. Ze draafde niet mee en ging in plaats daarvan de lucht in. Oei!

Daarna was het nog vrij lang wachten voor de in hand trail. Dat ging heel aardig op wat "klong klong" na. Dat geluid hoor ik altijd als Lightning over balken gaat. Na afloop vertelde de jury ons dat als je als leider van je paard in of uit de figuur stapt, je dan strafpunten krijgt :(. Dat was duur, dacht ik toen. We werden 3e en 4e geplaatst. Best netjes. Ook Sioux verbeterde zichtbaar en liep heel ontspannen en soepel rond het parcours.

Allemaal erg moe en niet zo heel erg voldaan, gingen we weer naar huis. We hebben een gezellige dag gehad en weer veel paarden met vlekken gezien :D. Tussendoor kon ik het nog even niet laten om een keel op te zetten tegen iemand die zijn paard met een leren band hard op zijn neus sloeg! Het paard beet, volgens hen. Prima dat je hem dan corrigeert, maar van mij mag dat paard de volgende keer harder bijten! Misschien proberen ze dan een iets minder zware straf :s.

de dag erna, lekker slapen in je (open) stal
het wit zit er nog op ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten