dinsdag 29 december 2009

Galen

Hoe gaat het met oude vriend Galen?

Galen stond ook bij Ben in 2006 toen Lightning en ik werden opgeleid. Ze stonden regelmatig samen in de paddock en speelden graag samen. Galen (een vos Quarter ruin) was wel eens interessant om te rijden. Zijn ruiter had al menig spannend moment meegemaakt als Galen plotseling besloot om rechtsomkeert te maken of opzij te springen. Opzij springen was in zijn geval ook ècht opzij springen. Ze stonden dan abrubt aan de andere kant van de rijbak.

Nu staat Galen sinds enkele jaren in Geel. Lees hier het bericht:
“En yep, Galen is nog steeds zijn eigen zelve. Het gaat goed tussen ons. Laten we het een nieuw evenwicht noemen. Hij kent nog steeds grote paniek aanvallen van (voor mij althans) onzichtbare dingen. Ik ga er nu anders mee om en de wetenschappelijke inzichten die Marc me daar in gegeven heeft zijn een grote hulp geweest. Het doet hem wel goed van in kudde te staan. Hij kan zijn nieuwsgierigheid helemaal kwijt en ravotten met de andere paarden is zijn favoriete bezigheid. Onlangs beleefden hij en zijn broer zo'n plezier in de weide. Spelen, spelen, spelen, ... wat voor zijn broer een grote uitzondering is. Was echt fijn om te zien.

Morgen ga ik trouwens een leuke wandeling maken. Ben eens benieuwd. Het is weer een beetje frisser aan het worden en dat voel ik wel aan hem. Hou de kranten dus maar in het oog voor op hol geslagen paarden (grapje) :-)”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten