dinsdag 16 december 2014

Clinic Westpoint Stables

Zondag was er een clinic bij Westpoint Stables waarbij je les kon nemen bij Frans van der Meer en Nadieh Haarsma. Van Nadieh had ik al vaker les gehad, maar van Frans nog nooit. Daar begonnen we mee om 9 uur en daarmee was ik als 2e aan de beurt. Een vroege start dus. We hadden les met twee personen tegelijk en er werd eerst aan gymnastiseren gewerkt, daarna aan spierontwikkeling en nog een enkele reiningoefening. Met gymnastiseren was Lightning erg stijf en ik ben weer een paar oefeningen rijker. Daarna moesten we doorrijden! Oei, wat viel dat tegen. Door! Door! Door! Drijven! Drijven! Drijven! Ik hield hem zelf (in gedachten) tegen en zodra ik daarmee ophield, ging hij lópen! Bij het spinnen werkten we aan losse onderdelen en waar hij dat sowieso al best goed kon, kan hij dat nu nog beter.

Na de lunch had ik les van Nadieh en ik koos voor trail. Ook daar kregen we waardevolle tips bij twee figuren: een soort S achteruit en het vierkant. Ik kreeg ook tips om te zorgen dat hij wat minder wiebelig werd omdat hij soms niet wacht op de hulp, maar vast begint.

Tot Lightning’s verassing kwam hij nog een oude bekende tegen: Reata was er ook. Toen hij haar zag, reageerde hij meteen. Toen zij hem zag, hinnikte ze en kort daarna was ze hengstig... Die twee wisten nog waar ze elkaar van kenden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten