woensdag 6 juli 2016

Relaxed

Diegenen die al wat langer mijn blog lezen weten dat Lightning nogal drama kan maken als er gewerkt moet worden. Vooraf bij het zadelen steekt hij niet onder stoelen of banken dat hij er geen zin in heeft en als het tijdens de training moeilijk wordt dan rolt hij "gevaarlijk" met z'n ogen, knarst, gromt en trekt z'n lip op.

"Dat gaat er wel uit als hij eraan went en sterker wordt", was het advies. Maar hij wende er niet aan...

Tijdens mijn vakantie is Lightning gereden door onze "interim verzorger". Toen ik zelf de eerste keer weer reed (hij sukkelt weer met een hoefzweer) had ik een heel ander paard! Bij het zadelen en bij het rijden was hij recht en ontspannen. Pfff, aan de ene kant krijg ik daar spontaan opgeef-neigingen van, aan de andere kant is er bewijs dat het wel kan.

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat het eraan ligt dat hij niet graag druk op zijn hoofd heeft. Ik probeer dan zelf zo weinig mogelijk met mijn handen te doen, maar binnen de kortste keren verval ik in oude gewoonten. Binnenkort komt hij langs om te laten zien hoe hij dat deed en ik kan bijna niet wachten.    

PS ik ben die eeuwige hoefzweren ook spuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuugzat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten