vrijdag 11 september 2009

Nachtegaal!

Lala links, Lightning rechts


Woensdag was er dan eindelijk de lang verwachte tocht naar de Nachtegaal. Eerst vanuit Nuth naar Valkenburg om mijn rijmaatje (die ondertussen een eigen paard – KWPN merrie Lala - heeft, JOEPIE!!) op te halen. Rustig aan gedaan vanwege de slijtwonden op mijn knieĆ«n van vorige week!
Van daaruit ging het langs het spoor naar Houtem, oversteken naar Chateau St. Gerlach, door de kasteeltuin, langs de velden boven naar Berg. Via het Meerssenerbos naar Rothem en van daar naar de Nachtegaal. De paarden kunnen daar uitrusten in de stands en je kunt ze water geven. Zelf hebben we natuurlijk lekker gegeten, al was het budget beperkt omdat ik zo stom was geweest mijn geld te vergeten.
Terug gingen we dan langs het bos, weer door de velden en over het spoor in Houtem, door de velden richting Groot Haasdal en terug op Ravensbos. Daar zijn we uit elkaar gegaan, Lala naar huis in Valkenburg en ik naar Nuth. Het is grappig hoe de paarden daar helemaal geen moeite mee hebben. Ze kijken nog niet naar elkaar om, maar lopen in flinke pas terug naar hun eigen stal. Het is helemaal raar omdat het echt maatjes zijn. Lightning wordt met een vriendelijke hinnik begroet en ze zijn helemaal verliefd. LAT relatie dan!
Het was in ieder geval een hele leuke rit met mooi weer. Van kinds af aan droomde ik al om ooit eens te rijden in het Meerssenerbos!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten